Oznamujeme odstranění technického výpadku aplikace PID Lítačka na systému Android a starších verzích iOS
28. 5. 2025
-
Tiskové zprávy
Mobilní aplikace PID Lítačka, která v posledních týdnech čelila technickým potížím, způsobujícím opakované pády na některých zařízeních se systémem Android a starších verzích iOS, je opět plně funkční. Operátor ICT za významné pomoci organizátora Pražské integrované dopravy ROPID během uplynulého víkendu problém úspěšně identifikoval a odstranil.
„Děkujeme všem uživatelům za trpělivost a omlouváme se za vzniklé komplikace. Technický problém jsme identifikovali a nasadili opravu, která byla následně ověřena testováním i v provozu. Aplikace PID Lítačka je nyní stabilní a plně použitelná na všech podporovaných zařízeních,“ uvedl Vladimír Antonin Bláha, tiskový mluvčí městské společnosti Operátor ICT, která aplikaci vyvíjí a spravuje.
Příčina výpadků
Podle technického týmu Operátora ICT byl problém způsoben zpracováním pravidelných aktualizací dat – zejména těch, které se týkají parkování. Pokud uživatel aplikaci několik dní neotevřel, mohlo dojít k nahromadění změn, které způsobily přetížení operační paměti a následný pád aplikace. Tento problém se nyní již nevyskytuje.
Možnosti řešení pro držitele dlouhodobých kuponů
V případě, že by se u jednotlivých uživatelů přetrvávaly potíže, například z důvodu zastaralé verze aplikace, doporučujeme provést její aktualizaci. Nadále zůstává možnost převodu dlouhodobého kuponu na jiný typ identifikátoru, jako je karta Lítačka. „Pokud se u některých uživatelů vyskytnou ojedinělé potíže, doporučujeme obrátit se na naši infolinku. Kolegové rádi poradí i s případným převodem kuponu,“ doplnil Vladimír Antonin Bláha.