Portál Pražana

Portál Pražana je nový webový portál, který má sloužit občanům jako místo pro elektronická podání a další elektronické služby směrem k Magistrátu hlavního města Prahy, úřadům městských částí a městským organizacím.

Portál má nabídnout občanům digitální služby a má sloužit jako alternativa k osobním návštěvám úřadů.

Hlavní cíle projektu jsou:

  • Vytvořit jedno místo, na kterém si bude občan vyřizovat svoje záležitosti směrem k Praze
  • Umožnit elektronická podání u vybraných agend města pro autentizované občany
  • Zpřístupnění údajů občana z agendových informačních systémů (např. stav přeplatků a nedoplatků za komunální odpad)

Spuštění pilotního provozu Portálu Pražana s prvními digitálními agendami je plánováno na 1. červenec 2020.

Od přelomu roku 2020/21 se předpokládá další rozšíření portálu a během roku 2021 jeho širší rozšíření veřejnosti díky možnosti se do portálu přihlásit pomocí internetového bankovnictví (tzv. „bankovní identita“).

Portál Pražana pomůže občanům především v těchto oblastech:

  • Zastřešení portálů městských částí – nebude již nutné přemýšlet, jestli daný problém vyřídit přes magistrát, městskou část nebo městskou organizaci
  • Pomoc při řešení životních situací v Praze bez návštěvy úřadu pomocí počítače nebo chytrého telefonu
  • Digitalizace úřadu – Portál Pražana je vlajková loď digitalizace města

Portál Pražana vzniká na základě státního Portálu občana. Operátor ICT úzce spolupracuje s Ministerstvem vnitra ČR a NAKIT, od kterých převzal již existující zdrojové kódy a přizpůsobil je na míru hlavnímu městu. Tím se urychlil vývoj nového portálu a snížily se náklady jeho na vývoj. Jedná se o relativně unikátní příklad spolupráce mezi státní správou a samosprávou, která šetří prostředky daňových poplatníků.

V případě otázek k Portálu Pražana nás neváhejte kontaktovat na mediahub@operatorict.cz