Portál Pražana

Portál Pražana je webový portál, který začíná sloužit občanům jako místo pro elektronická podání a další elektronické služby směrem k Magistrátu hlavního města Prahy, úřadům městských částí a městským organizacím.

Portál nabízí občanům digitální služby a slouží jako alternativa k osobním návštěvám úřadů.

Hlavní cíle Portálu Pražana jsou:

  • Vytvořit jedno místo, na kterém si bude občan vyřizovat svoje záležitosti směrem k Praze
  • Nabídnout občanům elektronická podání a další digitální služby u vybraných agend města
  • Zpřístupnit občanovi jeho údaje z agendových informačních systémů (např. stav přeplatků a nedoplatků za komunální odpad)

Ke spuštění pilotního provozu Portálu Pražana s prvními digitálními agendami došlo 30. září 2020.

V roce 2021 se očekává další rozšíření funkcionalit portálu například o agendy související s parkováním, psi nebo se školstvím.

Portál Pražana pomůže občanům především v těchto oblastech:

  • Zastřešení portálů městských částí – nebude již nutné přemýšlet, jestli daný problém vyřídit přes magistrát, městskou část nebo městskou organizaci
  • Pomoc při řešení životních situací v Praze bez návštěvy úřadu pomocí počítače nebo chytrého telefonu

Digitalizace úřadu – Portál Pražana je vlajková loď digitalizace města

Portál Pražana vzniká na základě státního Portálu občana. Operátor ICT úzce spolupracuje s Ministerstvem vnitra ČR a NAKIT, od kterých převzal již existující zdrojové kódy a přizpůsobil je na míru hlavnímu městu. Tím se urychlil vývoj nového portálu a snížily se náklady jeho na vývoj. Jedná se o relativně unikátní příklad spolupráce mezi státní správou a samosprávou, která šetří prostředky daňových poplatníků.

V případě otázek k Portálu Pražana nás neváhejte kontaktovat na mediahub@operatorict.cz